fbpx
Blog

Nederlandse mannen stinken graag naar zweet

Nederlandse mannen stinken graag naar zweet. Nou ja, misschien niet letterlijk maar ze lopen wel achter op het gebied van cosmetica. In andere landen hebben ze al veel langer door dat een verzorgd uiterlijk ook voor mannen belangrijk is.

Aftershave het enige product

Diverse CEO’s van invloedrijke multinationals hebben jaren geleden al ingezien hoe belangrijk een verzorgd uiterlijk voor mannen is. Ze handelen daar ook naar. Door hun regelmatige bezoeken aan een schoonheidsinstituut en een dagelijkse thuisverzorging kunnen zij zich ook wat hun uiterlijke verschijning betreft handhaven binnen de internationale concurrentie. Wat cosmetica betreft, bevindt het gros van de Nederlandse mannen zich echter, internationaal gezien, aan de onderzijde van de middelmaat. Aftershave is in dit land vaak het enige product dat een man gebruikt. Daar hebben ook gespierde modellen uit de reclame tot nu toe weinig aan veranderd.

Je ego krijgt een boost

In andere landen daarentegen is de cosmetische verzorging voor mannen al dagelijkse routine. In Frankrijk bijvoorbeeld heeft de voorheen conservatieve krant Le Figaro inmiddels een vaste beautypagina. De Italianen, traditioneel zeer met hun uiterlijk bezig, zijn niet alleen koplopers in de mode. Ook op het gebied van verzorging wordt door mannen per persoon jaarlijks circa € 2500,- geïnvesteerd in haargel, reinigingsproducten en crèmes. Absolute toppers op het gebied van lichaamsverzorging zijn echter de Japanners. In Japan zijn speciale beautystudio’s voor mannen en de toeloop is enorm. Het ego van de Japanse man krijgt een boost van het reinigen, steviger maken, beschermen en verzorgen van de huid. Wie zichzelf in het land van de rijzende zon respecteert, doet ook veel voor zijn uiterlijk.

Statussymbool

Bij ons echter worden mannen die zichzelf regelmatig verzorgen nog steeds als een watje beschouwd, vooral door andere mannen. De Nederlandse man stinkt kennelijk graag naar zweet. Een ruwe, onzuivere huid wordt door veel mannen blijkbaar gezien als statussymbool. Een man moet immers stoer zijn en dat demonstreert hij het best door een overeenkomstig huidbeeld.

Je voelt je fijner

Maar ook in Nederland komt de huidverzorging juist onder jonge mannen tussen 20 en 35 jaar goed op gang. De moderne lichaamscultus is juist bij deze generatie goed aangeslagen. De man geeft toe dat hij zich beter voelt als hij er verzorgd uitziet. Een regelmatige verzorging is voor velen in deze leeftijdsgroep net zo normaal als de gang naar de fitnessstudio. Ook voor mannen geldt het cosmetische grondbeginsel dat reinigen de basis van een goede cosmetische verzorging is. Alleen als de poriën grondig van talg, vuil en afzettingen bevrijd zijn, kan de huid werkzame stoffen zinvol opnemen. Het is aan te raden een vet- en zeepvrije reiniger te gebruiken, die de poriën opent en afzettingen en vrije vetten laat wegstromen.

Dus mannen, doe eens gek en maak een afspraak met een Deynique-specialiste in uw regio. Vraag een gratis intakegesprek aan en start bijvoorbeeld met een goede reiniger en een fijne, verzorgende sportcrème. Bevalt dit goed, dan zet je een volgende stap. In principe is het net als met botulinetoxine: wij vertellen het tegen niemand.

Meer informatie

Over de samenwerkingsmogelijkheden bij Deynique Cosmetica of over deze blog?

Neem contact op

Nieuwsbrief ontvangen

Mis geen handige tips en Deynique updates.